Nesta
sesión aprofondamos un pouco máis no concepto de “Minimax
Teacher”, que xa nos fora introducido na primeira sesión con Luz.
A idea detrás deste termo é que para os docentes de idiomas non é
necesario contar cunha grande cantidade de material ou con complexas
ideas para crear actividades, senón que podemos minimizar ese
esforzo de preparación das clases e maximizar o output
e o rendemento do alumnado. Con respecto a este novo concepto, puiden
atopar unhas charlas en YouTube na canle English Central nas que se
explica bastante ben en que consiste e como lograr ser un “Minimax
Teacher” con algúns exemplos de actividades. Aquí deixo o primeiro destes vídeos:
Falando
de exemplos de actividades, algunhas das que vimos nesta categoría
son as actividades introdutorias ou warming-up activities,
entre as cales fixemos unha de memorización en cadea e outra de
memorización tamén na que o alumnado se pasa unha pelota de papel e
debe proporcionar información sobre si mesmo e recordar a dos
demais. Estas actividades resultan ser moi boas non só para romper o
xeo ou avaliar o nivel xeral dos aprendices, senón que ademais son
de grande utilidade para nós como docentes á hora de coñecer algo
máis sobre eles, e o que é máis importante, para quedarnos cos
seus nomes.
Pode
parecer unha nimiedade, pero o feito de aprender os nomes dos alumnos
é algo que debemos facer tan pronto como cheguemos á aula por
primeira vez. É unha forma de mostrarlles seguridade e interese polo
grupo clase, e pode sernos moi favorable para conseguir un bo
ambiente dende o primeiro día. A todos cando eramos alumnos nos
gustaba que os docentes mostrasen algo de interese en nós, e sobre
todo, nunha etapa tan difícil coma a da adolescencia. Nesta época
de confusión só queremos sentirnos apoiados e queridos, dunha ou
doutra forma. Recordo, por exemplo, que unha das miñas profesoras
nunca se aprendeu o meu nome e pasou ata finais de curso chamándome
“Melania”. Nin que decir ten que non era a miña profesora
favorita, e non polo feito de que fose mala docente, senón porque
sentía que se nin sequera tiña interés suficiente en min para
aprenderse o meu nome, por que debía telo eu pola súa asignatura?
Esta é unha barreira fácil de romper e que nos pode facilitar moito
o contacto co alumnado e que mostren máis interese na nosa
asignatura. Algo que tamén comentamos na clase foi, relacionado con
isto último, a importancia de crear un bo ambiente no que o alumnado
se sinta cómodo e poida participar libremente. Algo que nos pasa
comunmente aos aprendices na clase de idiomas é que non sentimos a
suficiente confianza en nós mesmos para producir, de xeito que é
moi importante que o docente sexa unha figura que nos inspire
confianza e que saiba traballar a autoestima dos rapaces ao mesmo
tempo que os redirixe para que non cometan erros. Esta é unha das
cousas que máis difíciles me parece de facer: que os alumnos teñan
confianza e que vexan ao docente como unha figura positiva, á que
respectan e coa que teñen unha boa relación. Para min, conseguir
este equilibrio é moi complicado, xa que é preciso delimitar desde
un principio o rol que cada un desempeña na clase, e é algo que me
preocupa bastante de cara ás prácticas nos centros.
Con
respecto outras das habilidades que debe ter o docente das que
comentamos en clase e que considero que debería traballar, está o
debuxo. Comprendo a importancia de saber debuxar para transmitir
ideas que non se comprenden en inglés sen necesidade de recorrer ao
idioma materno, pero así como anécdota e con toda a sinceridade, as
miñas habilidades co lapis son tan pésimas que cando intentaba
xogar ao Pictionary cos meus alumnos case sempre remataba en críticas
á miña maneira de debuxar. Intentarei mellorala para que nalgún
momento se deixen de centrar tanto no debuxo e se centren máis no
obxectivo da actividade, de todos xeitos.
A
parte da clase que me parece máis interesante sempre é na que nos
proporcionan ideas de actividades. Ao sermos case todos principiantes
na docencia, e ao ter unha experiencia previa tan tradicionalista no
que se refire á aprendizaxe de idiomas, resulta difícil ás veces
ser creativo e ter ideas divertidas para aplicar nas clases. Nesta
aula tratamos as actividades para traballar a escritura, e a verdade
é que nunca pensara na grande cantidade de dictados que podemos
facer, e nin sequera que puidesen chegar a ser algo divertido para os
aprendices. Será algo que seguro que vaia a aplicar nas miñas
clases, porque é unha forma amena de que se fixen en como escribir e
que ademais (por exemplo, no caso do running dictation) ten un
compoñente de competitividade que podemos explotar.
Estou totalmente dacordo con que algo tan simple como aprender o nome dos alumnos é moi importante para eles e para a relación e ambiente de grupo. O ser capaz de conseguir diferenciar ben os roles profesor/alumno a min tamén é algo que me asusta, pero non dubido que o conseguiremos!
ResponderEliminarDende que fixemos o reto na clase de "Innovación" eu tamén me dei conta do importante e fácil que resulta incluir actividades máis artísticas das habituais. Unha vez máis, os nenos aprenden case sen darse conta.
Entendo que te preocupe o feito de ser quen de crear un bo ambiente nas túas clases onde estea ben determinado o rol do profesor e o dos alumnos, pero non te preocupes, simplemente ocúpate. Estou segura que o conseguirás porque tes moi presente que non te gustaría ser unha profesora que chamase Melania durante todo o curso a unha rapaza que se chame Melisa.
ResponderEliminar