A
seguinte actividade está pensada para ser realizada ao comezo do
curso cun grupo de 3º de ESO. Con ela traballaremos a competencia
en comunicación lingüística, a competencia matemática e a de
aprender a aprender. Para desenvolver estas competencias, a
actividade estaría centrada nunha fotografía sobre a que os alumnos
traballarán. A nosa proposta é a seguinte:
1.
Para empezar, realizaremos unha pequena actividade de warming-up
enfocada a que os alumnos se solten e gañen confianza para falar.
Darémoslles tres afirmacións sobre o docente para que escollan cal
é a verdadeira, por exemplo:
-
Coñecín a unha compañeira de profesión nun barco
-
Teño dous cans
- A
miña película favorita é Titanic
Terán
que facer preguntas entre todos (un máximo de 7 preguntas por
afirmación) para descartar as falsas e descubrir a correcta.
2. A
continuación mostrámoslles a través do proxector unha foto como
mostra de cal era a correcta. A foto sería a seguinte:
A
partir de aquí entraremos na actividade principal, na que os alumnos
deben adiviñar como están relacionadas as persoas que saen na
imaxe. Para isto, dividiremos a clase en grupos de 4 e
mostrarémoslles a fotografía uns 10 segundos. Seguidamente, deben
describir todo o que recorden dela nos grupos e plantexar as
preguntas que se farán despois para poder adiviñar como están
relacionadas as persoas que aparecen nela e quen son. Deberán
escribir 3 preguntas nun folio en branco e esas serán as súas preguntas finais. Tras 5 minutos de debate, empezará unha primeira
rolda de preguntas (1 por cada grupo de clase) destinada a obter a
información que necesitan saber. A actividade continuará deste
xeito ata un máximo de 3 roldas. O equipo que consiga a información
será o gañador e recibirá unha recompensa (por exemplo, unha larpeirada).
3.
Como actividade final para a clase, reflexionaremos sobre as
preguntas que fixeron e por que lles serviron ou non para conseguir a
información. Podemos facerlles preguntas do tipo: “que outras
preguntas podíades ter feito para conseguir a solución antes?” ou
“por que credes que as vosas preguntas serviron para conseguir a
información?”
4.
Finalmente, como actividade de follow-up o alumnado terá que buscar
na casa uha fotografía na que saian cun amigo ou persoa cercana a
eles e deberán facer unha redacción sobre ella, na que se poden
influír as seguintes cuestións: “como vos coñecestes? Que
estabas facendo no momento no que tiraron a foto?”. Tamén poden
escribir algún recordo que teñan con esa persoa.
Como
aportación persoal, unha das actividades que tamén poderiamos
realizar na clase sería a comparación desa foto con outra foto máis
familiar, por exemplo, esta:
Neste
caso, fariamos unha lista de semellanzas e diferenzas entre todos,
que o docente iría escribindo na pizarra.
Moi boa actividade. A que suxires como follow up tamén se presta a facer unha actividade de expresión opral en clase, de tipo "show and tell". Este tipo de actividades pódense facer con frecuencia e son boas tamén para usar na avaliación da expresión oral.
ResponderEliminarEstupendo o plantexamento. vaite levar máis de unha sesión, pero dese xeito poden participar oralmente maís alumnos.
ResponderEliminar