Nesta última clase fixemos memoria de todo o aprendido e fixemos
tamén un pequeno debate de avaliación do profesorado con motivo do
remate do módulo. En primeiro lugar tivemos un debate sobre o
aprendido en cada parte da materia e pasamos tamén a falar sobre a
avaliación do profesorado na universidade, que é algo que se está
implementando cada vez máis normalmente nas universidades. Porén,
tivemos unha breve charla, xa que falamos da avaliación do alumnado,
pero non da avaliación do profesorado. É ben certo que aínda que
nas universidades se comezan a facer progresos, no ensino primario e
secundario aínda non hai unha maneira concreta de avaliar ao
ensinante, se ben pode pasar un cuestionario ou preguntar ao alumnado
para que realicen unha avaliación do seu labor. Quizais este debe
ser un punto que debe cambiar, xa que aínda que hai unha grande
cantidade de docentes con vocación e que se preocupan polos seus
alumnos, tamén pode que se dea o caso contrario, e que se atopen con
certa "inmunidade" polo posto que ocupan con respecto ao
alumnado.
Unha vez tratado este tema, xa continuamos falando dos compromisos
que tomaremos como futuros docentes. Aínda que van ser complicados
de seguir co paso do tempo, tereinos presente para non esquecerme
deles. Os meus compromisos son os seguintes:
-
Comprométome a intentar crear actividades útiles e o máis divertidas posible
-
Comprométome a fomentar a participación do meu alumnado en clase, sobre todo no que se refire a practicar oralmente o idioma
-
Comprométome a verificar sempre que as respostas incorrectas están realmente incorrectas, e a explicar a razón cando sexa preciso
-
Comprométome a ser xusta á hora de avaliar, non deixándome levar por ideas preconcebidas e enfocar a avaliación no que se lle pide ao alumnado e no visto en clase
-
Comprométome a tratar aos alumnos con respecto e dedicación
-
Comprométome a non desmotivar ao alumnado con exames difíciles e longos que non se axusten ao visto en clase
-
Comprométome a crear contido e a non seguir o libro de texto ao pé da letra
-
Comprométome a non converterme no que sempre critiquei dos meus profesores
-
E comprométome a seguir formándome para dar o mellor de min e sacar o mellor do alumnado.
É unha lista longa, pero tamén moi necesaria para ter en mente os
obxectivos que quero conseguir e a maneira na que quero conseguilos.
A elaboración dunha lista de compromisos fainos pensar no que
queremos chegar a alcanzar como docentes e reflexionar tamén sobre as
boas prácticas e os malos modelos que tivemos ao longo da nosa
escolarización, de xeito que é un exercicio moi recomendable para
calquera persoa que se queira dedicar á docencia.
Aínda que pode ser que nañgún momento algún destes compromisos
falle, espero e confío en que poderei rectificalo a tempo para poder
converterme no tipo de docente que quero ser.
No hay comentarios:
Publicar un comentario